دانستنیهای 2010 جذاب و دیدنی
نوشته شده توسط : ایرج

 




Tehroon-Online.Com



Tehroon-Online.Com



آلودگی شیمیایی رود دانوب در مجارستان


Tehroon-Online.Com

طرف پدر استاتيك رو در آورده ....

 

آقاي بيل دان ساکن سانفرانسيسکو ايالات متحده در سال 1994 پي به انرژي خاصي در خود برد که با اين انرژي مي‌تواند بالانس اجسام را حتي به مقدار ناچيز حس کند.

او با اين انرژي خود در اين 15 سال دنيا را با حيرت رو به رو کرده است.

ايشان مي‌تواند سنگ‌هاي معمولي و با شيب و اندازه‌هاي مختلف را با کنترل اعصاب باور نکردني روي هم سوار کند.

تصاوير گويا همه چيز مي‌باشد و با کنترل اعصاب و حس کردن تعادل اجسام اين حرکت را انجام مي‌دهد

 

 

 

 

Tags:  frontpage

 

نمایی از قسمت های مختلف شرکت گوگل

 

تا حالا فکر میکردم مینیاتور رو فقط تو کتاب ها میشه پیدا کرد اما ظاهرا اشتباه میکردم!

 

عكس هاي مه لقا جابري مدل ايراني

 

عكس هاي مه لقا جابري مدل ايراني

 

عكس هاي مه لقا جابري مدل ايراني

 

به عکس زیر دقت کن. چی میبینی؟

به عکس زیر دقت کن. چی میبینی؟

وقتی تصمیمت رو گرفتی برو به ادامه مطلب تا توضیحش رو بخونی

 

 

 

 

 

لابد 2 نفر رو در حال عشقبازی دیدی؟!

جالبه بدونی که تحقیقات نشون داده که بچه ها به هیچ عنوان اون 2 نفر رو که تو دیدی پیدا نمی کنن چون اونا هیچ تجربه مشابهی رو نداشتن.

بچه ها در عکس بالا 9 دلفین کوچیک و بزرگ رو دیدن. پس اینجا بت ثابت شد که خیلی هم آدم بی گناهی نیستی.

اما اگر در 6 ثانیه نتونستی دلفین ها رو تشخیص بدی مخت بد جوری داغونه و احتیاج به کمک داری.

 

اينم يك خونه دوبلكس با كليه امكانات!

از طراحي فضا و به ويژه كشوهاي آشپزخانه لذت ببريد!

 

 

 

 

 

 

با كسي كه در حال رانندگي هست صحبت نكنيد

 

Don't talk when he drives!


با كسي كه در حال رانندگي هست صحبت نكنيد

 

 

تبليغات جالب و معروف در زمان قديم ايران

 

 

 

 

قایق تفریحی در حال غرق شدن

 

lovelove1_narenji_ir.jpg

این يک قایق در حال غرق شدن نيست! بلکه طرح فانتزی قایق آقای Julien Berthier است که با عنوان Love معرفی شده. هر کس این قایق را ببیند فکر می کند در حال فرو رفتن در آب است.

 


طراحی این قايق به گونه ای است که بدنه آن تنها نیمی از یک قايق معمولی است و با کمک تیرکی ویژه می تواند تعادل خود را در حین شناور شدن حفظ کند.

 


در یک آزمايش با سکان داری آقای برتیر اين قایق عجيب و غريب بر روی آب های آزاد اروپا شناور شد و توانست، صحيح و سالم به بندر گاه بر گردد.

 


به نظر من با داشتن اين ظاهر که ناخواسته تصویر غرق شدن را در ذهن تداعی می کند، نمی شود لذت قايق سواری روی آب را حس کرد اما احتمالا می توان احساس سرنشینان تایتانیک را هنگام غرق شدن بهتر فهمید.

 


lovelove2_narenji_ir.jpg

lovelove3_narenji_ir.jpg

 

باغچه برقی برای پرورش سبزیجات

 

chef_narenji_ir.jpg

تا حالا باغچه برقی ديده بودید؟ آنچه که در تصوير مشاهده می کنید يک باغچه قابل حمل برقی، ويژه پرورش سبزيجات است. البته از این باغچه های مصنوعی کم نداریم اما این یکی مشخصات جالبی دارد. هدف از ساخت آن رستوران ها و فروشگاه های غذا است تا بتوانند خودشان سبزی مورد نیازشان را به سرعت تولید کنند و همیشه سبزی تازه سرو کنند.

 


نام این دستگاه Chef's Farm بوده و محصولی از کارخانه Dentsu Facilitiy می باشد که در نمايشگاه تکنولوژی و ماشین آلات غذای 2010 در توکيو معرفی شده است. یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن سرعت اش در پرورش گیاهان است. به گونه ای که سازندگانش ادعا می کنند با این باغچه برقی می توانید روزی ۶۰ عدد کاهو پرورش بدهید یعنی در سال بیش از ۲۰ هزار کاهو برایتان تولید می کند.

 


این دستگاه دارای ۵ عدد بستر مغذی است که هر یک دارای طول 2.7m و عرض 1.2m می باشد. هر یک از این بسترهای مغذی در قابی فلزی جای می گیرند و تخم گیاهان روی آن پاشیده می شود.

nutric4.jpg

سپس اين قاب های فلزی در زير تابش 12 عدد لامپ 40 واتی فلوروسنت شرایط را برای رشد و پرورش سبزیجات فراهم می کند. ضمن اینکه دما و نور جهت پرورش تخم هر یک از سبزیجات برای هر طبقه از این دستگاه قابل کنترل می باشد. بنابراین می توان روی هر طبقه یک سبزی متفاوت پرورش داد.

 


اين دستگاه به پمپ مکش هوا جهت شستشو و ميکروب زدایی فضای داخلی نیز مجز است و از تابستان 2010 با قیمت 90 هزار دلار در بازار ژاپن به فروش می رسد. قیمت اش بسیار گران است اما سازندگان می گویند سرعت این دستگاه در پرورش سبزی سبب می شود که پول خودش را طی ۵ سال در بیاورد. البته آنها احتمالا قیمت سبزی را بر اساس نرخ ژاپن حساب کرده اند. چرا که آنجا قیمت میوه و سبزی بسیار گران است.

  

مایکروسافت به سوی فناوری حسگرهای سه بعدی

 

 

شرکت Canesta که یک پیشرو در فناوری های لمسی و حسگرهای سه بعدی است، اعلام کرده به مایکروسافت واگذار شده. این یک حرکت مهم است که اثرات ان را طی چند ماه و چند سال آینده خواهیم دید. استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت مدتی پیش گفته بود که ویندوز بعدی یکی از چالش برانگیز ترین سیستم عامل ها خواهد بود. تحلیل گران متفاوت سخنان اقای بالمر را به معنی تغییرات عمده و بنیادی در این سیستم عامل تلقی کردند. حالا با خرید این شرکت توسط مایکروسافت ماجرا مشخص تر شده است.  


تخصص شرکت کانستا در حسگرهای سه بعدی است. اگر فیلم گزارش اقلیت را دیده باشید بهتر متوجه می شوید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. این شرکت ۴۴ طرح ثبت شده برای ایجاد رابط های کاربری سه بعدی دارد و به نظر میرسد مایکروسافت با خرید این شرکت قصد دارد بسیار فراتر از فناوری های لمسی فعلی حرکت کند و احتمالا ایده ها و فناوری های جدیدی را در سیستم عامل بعدی و محصولات اینده این شرکت خواهیم دید. 


شرکت کانستا فناوری هایی دارد که همین الان می تواند در برخی محصولات مایکروسافت مانند کینکت به کار رود. استیو بالمر در مصاحبه ای natural user interface را اینده کار با کامپیوترها نامید. در استفاده از رابط کاربری طبیعی دیگر نیاز نیست که از ابزار واسط جهت ارتباط با کامپیوتر استفاده کنید و حرکات دست و بدن در فضا جایگزین آن میشود. یک مثال از این پیشرفت حذف موس است. شاید برای کار با سیستم عامل بعدی ویندوز دیگر نیازی به موس نداشته باشید.    
 
ایده کنترل سیستم عامل و نرم افزارها با حرکات دست و بدن در فضا بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد. بنابراین با اشتیاق منتظر میمانیم تا اخبار جدیدی از آن بشنویم.   
 

کیبرد بیسیم و خورشیدی لاجیتک شما را از باطری بی نیاز ...

 

 

logitech solar keyboard k750

 

داشتن یک کیبرد بیسیم فواید زیادی دارد اما دردسر همیشگی آنها تمام شدن باطری و نیاز به تعویض انها است. همین مشکل باعث شده خیلی ها مثل من از این کیبردها استفاده نکنند. این کیبرد که  K750 نام دارد اولین کیبرد خورشیدی  Logitech است و امده تا ما را از دست باطری عوض کردن راحت کند. 


برای شارژ این کیبرد نیاز نیست توی افتاب با کامپیوتر کار کنید. K750 می تواند با استفاده از نور داخل محیط خانه هم خودش را شارژ کند و ضمنا در تاریکی مطلق تا سه ماه بدون نور با انرژی ذخیره شده کار می کند. 


طراحی باریک و زیبای کیبرد، کار را راحت می کند. برای انتقال اطلاعات از وایرلس 2.4 GHz استفاده می شود و ضمنا اطلاعات در مسیر انتقال رمزنگاری هم می شود تا قابل سرقت نباشند. رسیور این کیبرد کاملا کوچک طراحی شده تا بتوان از ان برای لپ تاپ ها هم استفاده کرد و نیازی به جدا کردن اش نباشد. به همراه K750 یک نرم افزار مخصوص هم ارایه می شود که به شما میگوید نور محیط از نظر قدرت شارژ برای کیبورد چه وضعیتی دارد.   
 
این کیبرد باقیمت ۸۰ دلار از همین ماه به بازار ارایه میشود.   
 

به اشتراک گذاری فایل از طریق دیوار

 

 usb wall

 

روی دیواری در شهر نیویورک یک فلش مموری قرار دارد. به نظر شما چرا چنین چیزی روی دیوار است؟ این بخشی از یک پروژه هنری به نام Dead drops است که می خواهد از این طریق بین مردم اشتراک فایل به راه بیاندازد. کافی است مانند عکس پایین لپ تاپ تان را به ان بزنید تا فایل های روی حافظه را ببینید و هر کدام که خواستید را بردارید.  


اگر هم دلتان خواست می توانید چند فایل روی این فلش مموری کپی کنید تا دیگران ان را بردارند. درست مانند روش های به اشتراک گذاری فایل در اینترنت. همه چیز کاملا ازاد است. این ایده جالب سبب شده حس کنجکاوی افراد زیادی برای سر در آوردن از محتوای این حافظه برانگیخته شود و لپ تاپ شان را به ان وصل کنند.  

 usb wall

البته برای وصل کردن کامپیوتر به چنین حافظه ای باید مراقبت ویروس ها و دیگر بدافزارها هم بود. اما اگر شما روی دیواری در خیابان چنین چیزی ببینید واقعا دلتان نمی خواهد از درونش سر در بیاوردید؟   
 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: